Przejdź do zawartości strony
ppp@pawlowice.pl | Zadzwoń i dowiedz się wiecej: (32) 47-23-141
Większa czcionka Mniejsza czcionka Zmień kontrast Zmień jasność

Zajęcia z projektu – gimnastyka korekcyjna

W pawłowickiej gminie każdy przedszkolak się rozwinie”

Dzięki dofinansowaniu z funduszy europejskich przedszkolaki mogą uczestniczyć w zajęciach wspierających ich rozwój emocjonalny, społeczny i intelektualny.

Gimnastyka korekcyjna – Gimnastyka korekcyjna jest świetną opcją dla dzieci, które mają problemy z umiejętnościami motorycznymi ze względu na historię urazów lub problemami wynikającymi z pojawieniem się wad postawy. Gimnastyka korekcyjna znana jest również jako „korekcja postawy” lub „trening funkcjonalny”. Nazwa pochodzi od jej pierwotnego celu: skorygować wspólne problemy ruchowe u dzieci, które zmagają się z problemami z powodu urazów, słabości lub innych ograniczeń.

Korzyści z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci i młodzieży obejmują:

  • * Poprawę siły, równowagi
  • elastyczności i koordynacji
  • Zmniejszenie ryzyko wystąpienia urazu w przyszłości
  • Zwiększenie sprawności oraz wydolności
  • Wzmocnienie odpowiednich partii mięśni odpowiedzialnych za utrzymywanie prawidłowej postawy ciała
  • Spędzenie czasu w aktywny sposób.

Czym jest gimnastyka korekcyjna?

Gimnastyka korekcyjna jest formą terapii, która może pomóc dzieciom i młodzieży skorygować brak równowagi mięśniowej i rozwinąć wzorzec prawidłowej postawy. Może również pomóc w urazach, takich jak zwichnięcia, naciągnięcia mięśni, problemy ze stawami i bólem pleców.

Celem gimnastyki korekcyjnej jest pomoc dziecku w osiągnięciu prawidłowej postawy ciała i wzmocnieniu się, przy jednoczesnej poprawie elastyczności, równowagi i koordynacji. Gimnastyka korekcyjna może być również korzystna dla dzieci, które mają niepełnosprawność fizyczną i rozwojową.

Dlaczego dzieci powinny uprawiać gimnastykę korekcyjną?

Istnieje wiele powodów, dla których dziecko powinno uprawiać gimnastykę korekcyjną. W zależności od dziecka, powód podjęcia tego typu aktywności fizycznej może być inny. Na przykład dzieci z problemami ze stawami lub plecami mogą nauczyć się prawidłowo poruszać, co pozwoli im uniknąć dalszych urazów.

Dzieci, które mają słabsze mięśnie mogą brać udział w gimnastyce korekcyjnej, aby rozwinąć siłę mięśni i uniknąć pozostania w tyle w klasie. Inne dzieci, które mają optymalną siłę, ale słabą koordynację, mogą brać udział w zajęciach, aby poprawić swoje umiejętności ruchowe.